Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Olvasásra ajánljuk!

Írta: Piller Adrien

2018. február 06.

 

„Sokat, vagy nem sokat, olvasni kell!” (Plinius)

OLVASNI JÓ!

A Főnix Könyvműhely minden tanévben meghirdeti olvasásnépszerűsítő céllal országos pályázatát.

Iskolánk tanulói közül az első félévben többen is jelentkeztek erre az írásbeli versenyre, melyre egy középiskolás korosztálynak ajánlott regény elolvasása és egy ahhoz kapcsolódó feladatsor megoldása szükséges.

 

Az idei tanévben A.M.Aranth: Dobszó a ködben című regényét választották olvasásra, melyet Kovács Ibolya 13.A  soraival ajánlom unaloműzőnek, szabadidőtök hasznos eltöltésére:

 

„Érezted már úgy, hogy minden, amit igaznak hittél, hamis?

Amy és ikertestvére sokat költözött már. Mindig új helyeket, új embereket vetett útjukba a sors.

Úgy érzik abban a kisvárosban, ahol most élnek megállapodhatnak, mert megtalálták az állandóságot. Végre barátságokat is köthetnek.

Ám minél több időt töltenek új környezetükben, annál több titokra bukkannak saját családjukban.

Mit tehet néhány gyerek a természetfeletti erőkkel szemben?

Képesek lesznek legyőzni a ködöt, ami félelmeikből táplálkozik?

A választ megtudhatod A.M. Aranth lebilincselő regényéből.”

 

A könyvet megtaláljátok az iskolai könyvtárban.


 

Írta: Monoki Kálmánné

2016. február 23.

A Generációk online, Tari Annamária negyedik olyan könyve, amely a betűkkel jelzett generációk viselkedéses, gondolkodás- és életérzésbeli különbségeit taglalja a korszerű kutatások tükrében, közérthetően.

Tari Annamária pszichológus a 1965-75 között született korosztályt nevezi X generációnak. Az Y generáció tehát ebben a felosztásban az 1976-1995 között született embereket jelöli.

A Z generáció elnevezést arra a nemzedékre használjuk, amelynek tagjai az 1990-es évek végén, vagy azt követően születtek.

Az Y és Z generáció tagjairól hajlamosak vagyunk azt gondolni, nekik már sokkal könnyebb minden. De ez nincs így. Valójában sokkal nehezebb elindulniuk az életben és olyan párkapcsolatot kialakítaniuk, amelyben jól érzik magukat. Rengeteg ijesztő érzelem él bennük, és sokat rejtve tartanak. A bizonytalanság és az ebből eredő bizalmatlanság állandó lételemükké vált.
Az online tér és a közösségi média óriási változásokat idéztek elő az érzelmek sokszínűségében és megélésében, valamint a különféle kognitív folyamatokban. Elveszett a felhőtlen gyerekkor és fiatalkor. Mindez nem pótolható a pillanatok online megosztásának múló örömével. Nem virágos rét, hanem kemény akadálypálya ez. Ha segíteni akarunk, akkor meg kell érteni mindazt, amivel a digitális generációk szembenéznek. Ami nem feltétlenül az, amit mi képzelünk.



Írta: Monoki Kálmánné

2015. március 04.




Angelo igazi keményfejű, cinikus tizenkét éves kamasz, aki mindig kapható valami balhéra. Ő a rossz fiú mindenhol: otthon, az utcán, a kollégiumban, az iskolában. Csakhogy legutóbbi csínytevése nagyon rosszul sül el: akaratlanul is egyik tanárnője halálát okozza. Büntetésből egy tanyára kerül, egy kis közösségbe, néhány hozzá hasonlóan problémás gyerek közé, Costantino atya felügyelete alá. A pap mélységes meggyőződése, hogy az ember alapvetően jónak született, csak meg kell találnia a lelkében rejtőző jóságot. Angelo persze mindent megtesz annak érdekében, hogy kihozza a sodrából ezt az idegesítően kiegyensúlyozott, őszinte és mosolygós papot. Csakhogy Costantino atyáról lepereg minden provokáció, és a fiú azon kapja magát, hogy célja és kötelessége van: egy kiskutya gondját kell viselnie. Hosszú és rögös út vezet a változásokhoz, a kis közösségben fel-felüti a fejét a bűn és a kísértés. Mindenkinek megvan a maga démona, amivel nap mint nap meg kell harcolnia. Van, akinek sikerül...


A legfőbb mondanivalója a történetnek hogy az odafigyelés és a szeretet hosszú távon kifizetődik. Képes megváltoztatni az embert, képes jobbá tenni. Ha valakivel rosszul bánnak vagy elhanyagolják, természetes reakciója lesz az, hogy rossz válaszokat ad az emberek viselkedésére. Ha viszont valaki kikerül a rossz környezetből és folyamatosan szeretetet és törődést kap, akkor egy idő után megtanulja, hogyan is viselkedjen helyesen. Megtanulja, hogy létezik szeretet is, létezik jó is. Megtanulja elfogadni a segítséget és a törődést és ezáltal ő is szeretni és törődni kezd. 


Antonio Ferrara: Rossz voltam című kisregénye 2014-ben a Könyvhéten jelent meg a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában.