Üdvözöljük iskolánk weboldalán

NTP-ATP-19-0017 Iskolapadból a közönség elé -anyanyelvápoló tehetségműhely az Illéssyben-

 

ISKOLAPADBÓL A KÖZÖNSÉG ELÉ

(Anyanyelvápoló tehetségműhely az Illéssyben)

 

2019 szeptemberében útjára indult az anyanyelvápoló tehetségműhelyünk! Nagyon szép és nagy tervekkel indultunk a program megvalósításának, amelyet az élet és egy vírus felülírt.

Célunk az volt, hogy az illéssys diákok is megismerhessék a szavak, a mondatok erejét. Képesek legyenek maguk is az önkifejezésre, mások és saját gondolataik művészi tolmácsolására. Betekinthessenek a művészet ezen területeire, és értéket teremtve, maguk is gyarapíthassák Iskolánk értéktárát!

A járványügyi helyzet következtében a pályázat megvalósítása másfél évre húzódott el, és sajnos több tervezett elemet el kellett hagynunk, illetve módosítanunk kellett.

A program részét képezték kommunikációs gyakorlatok, helyes hangképzést, kiejtést segítő beszédfejlesztő gyakorlatok, verstanulás, szavalás, prózamondás, színpadi mozgás, drámapedagógiai foglalkozások a magyar anyanyelv ápolása jegyében.

Az élményszerűséget színházlátogatás (Budapest - Madách Színház), várlátogatás (Diósgyőr) és a Petőfi Irodalmi Múzeum, valamint a Magyar Nyelv Múzeuma interaktív kiállításai biztosították.

 

Műhelyfoglalkozások:

Több évfolyamról is sikerült érdeklődő diákokat bevonnunk.

Az önismereti és kommunikációs gyakorlatokkal megerősítést és visszaigazolást kaptak a diákok, hogy bátran vállalják fel egyéniségüket, személyiségük rejtett oldalait. A drámapedagógia és a színpadra állás (Baptista Művészeti Napok, városi, iskolai ünnepség), különböző pályázatokon, versenyeken (versíró pályázat, Kárpát-medencei Arany János Balladamondó verseny) való szereplés lehetőséget adott a bemutatkozásra, érzéseik, gondolataik kifejezésre juttatására.

A szociális kompetencia élményalapú tanulását szolgálták a kooperatív munkaformák alkalmazása, drámajátékok, múzeumpedagógiai foglalkozások, a cselekvések közben megszerzett tudáselemek. A közös programok (szereplés, kirándulások) tág lehetőséget nyújtottak a barátkozásokra, a társas érintkezéshez szükséges készségek gyakorlására.

 

Kirándulásainkról:

A lelkes diákcsapatunk először Budapestre látogathatott. A Petőfi Irodalmi Múzeum interaktív foglalkozásán megismerhettük Petőfi életét, s közelebb kerülhettünk legfőbb alkotásaihoz. Ezt követően a színház világába pillanthattunk be – a Madách Színházba látogattunk el. A Mamma Mia musical elvarázsolta a csapatot – sokaknak ez volt az első színházélménye.

A pályázati program másik kirándulásának úticélja a zempléni Széphalom és a Magyar Nyelv Múzeuma volt. A diákok érdeklődve látogatták végig az anyanyelvünk változását bemutató kiállítást, majd az Arany János Toldiját feldolgozó interaktív tárlatot. A legnagyobb izgalmat azonban a szabadulószoba jelentette – több rejtvény megfejtésével segíthettek Kazinczynak kimenteni kéziratát a tűzvészből.

A következő állomás Diósgyőr volt, ahol nemcsak a kor ruhadivatját, hanem nyelvét is megidéző tárlatvezetésen vehettünk részt.

Programjainkról beszámolókat, rövid tudósításokat tettünk közé iskolánk honlapján, melyeket a facebook oldalunkon is közzé tettünk!

 

A pályázat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (NTP – ATP -19-0017) jóvoltából valósulhatott meg.

Köszönjünk iskolánk fenntartójának, vezetőségének, pedagógus közösségének támogatását!

 

Baptista Művészeti Napok 2019

Fotódokumentáció

CSATOLT DOKUMENTUMOK