Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Újra az erdélyi diákokkal

2019. április 24-én újra megérkeztek hozzánk erdélyi testvériskolánk, a négyfalui Zajzoni Rab István Elméleti Középiskola diákjai. Már izgatottan vártuk a közös programokat.

Csütörtökön Poroszlóra mentünk a Tisza-tavi Ökocentrumba. Nem csak az erdélyi diákoknak volt érdekes, nekünk is nagyon tetszett. Először megtekintettük az akváriumot és a terráriumot, majd megnéztünk egy 3D-s filmet a Tisza-tó élővilágáról. Hajókáztunk és a tavon is megfigyeltük az állatokat. Poroszló után Egerbe mentünk városnézésre, ahol mindenki nagyon jól érezte magát. Nagyon jó volt a hangulat a buszon.

Pénteken projektnapot tartottunk, ahol vegyes csapatokat alkotva érdekes feladatokat végeztünk a fenntarthatóság-környezettudatosság jegyében, melynek középpontjában idén a különféle hulladékok újrahasznosítása állt. A program megvalósítását az Ökologistic Alapítvány két fantasztikus munkatársa, Vészity Kata és Papp Helga segítette. A napindító előadásuk remek ráhangolódás volt a további programokra: megismerkedhettünk a PET Kupa akcióval, melynek során PET hajókkal PET kalózok a Tisza egyes szakaszait tisztítják meg a sok szeméttől. Majd PET palackból puffot, gumiabroncsból gyerekjátékot készítettünk, amit elajándékoztunk a Kádas György Iskolának. Kicsit „művészkedtünk” is: régi farmer anyagból és a fém doboz nyitó füléből karkötők készültek. Kellemesen eltelt a délelőtt. Délután elmentünk bowlingozni, majd strandoltunk.

Szombaton a Hortobágyra mentünk kirándulni, a Szent György-napi kihajtás adott érdekesnek ígérkező programot. Esett az eső, de ez sem ronthatta el a kedvünket, mert örültünk, hogy végre együtt lehettünk. Megtekintettük a Pásztor Múzeumot és a Csárda Múzeumot, majd nézelődtünk a kirakodó vásárban. A legnagyobb szakadó esőben megnéztük az állatok kihajtását, volt ökrös fogat, szürke marha, pusztai ötös, nagyon érdekes volt.

Hazaérve felkészültünk a búcsúvacsorára, ahol értékeltük az elmúlt nap eseményeit. Vasárnap a reggeli után érzékeny búcsút vettünk a diáktársaktól és fájó szívvel váltunk el. De már várjuk, hogy újra találkozhassunk…