Négyfalui diákokat fogadtunk

2016. december 16., 10:18

A Határtalanul! pályázatnak köszönhetően ismét lehetőségünk nyílt az erdélyi testvériskolánkkal találkozni. A 2016. november 30-ai esti megérkezésük után már csak egy gyors közös vacsora fért bele a hosszú út utáni pihenés előtt. Másnap reggel Budapestre indultunk kirándulni: első megállóhelyünk a Magyarság Háza volt, ahol egy tárlatvezetővel megtekintettük a kiállítást. Külön termekben láthattuk a magyar nyelv történetét, meghallgathattuk a tájegységeinkre jellemző nyelvjárásokat, megnéztük a jellegzetes magyar növényeket, állatokat, kőzeteket. Kipróbálhattuk, hogy középkori hőseink milyen súlyú páncélokat hordtak, megismerhettük az első robotot, amelyik az űrben járt. Az erdélyi diákoknak és nekünk is nagyon tetszett a kiállítás, főleg, hogy mi is kipróbálhattuk, felpróbálhattuk a páncélokat, kardokat, egyéb öltözékeket, felülhettünk egy fából készült lóra. Az idegenvezető nagyon sok kérdésünkre választ adott, nagyon segítőkész volt. Megpróbálhattuk kirakni a Rubik-kocka minden változatát, sőt még virtuálisan főzhettünk is. A kiállítás után megnéztük a Halászbástyát és a Mátyás-templomot.

Pénteken együtt főztünk a tankonyhán egy erdélyi ételt: lucskos káposztát, illetve közösen megterítettünk, szalvétát hajtogattunk, csomagoltunk és koktélt kevertünk. Megnéztük Tóth László tanár úr beszámolóját az ételművészeti olimpiáról, illetve az olimpián bronzérmeket nyert pályamunkáit is megnézhettük. Közösen elfogyasztottuk az ebédet, amit együtt főztünk, s mindenkinek ízlett közös munkánk eredménye.

Délután ismét lehetőségünk volt a Kumánia Strand- és Gyógyfürdőben egy kicsit pancsolni. Nagyon élvezték az erdélyi diákok, hiszen náluk nincs ilyen meleg vizű strand.

A pénteki napot búcsúesttel zártuk, ahol a másnapi Illéssy Gasztro Kupán résztvevő csapatok is ott voltak. Mindenki bemutatta az iskoláját, a négyfalui diákok is. A vacsorán megköszöntük, hogy újra együtt lehettünk, és jó hangulatban eltöltöttük az estét.

Szombaton az V. Illéssy Gasztro Kupán vettünk részt, ahol készítettünk egy kínáló asztalt erdélyi ízekkel: „Parasztos reggeli Erdélyben”. Megnéztük a kiállított versenyműveket, a díszterítéseket, a csomagolásokat.

Ebéd után szomorú szívvel köszöntünk el tőlük, de bízunk az áprilisi viszontlátásban.